Sunday, January 15, 2012

Yang lepas tu lepas lah :')




Hye peeps! Sehat? Dina Alhamdulillah okay je.
Errr actually dah tak tau nak tulis ape, ni pon main tekan-tekan je tau.
Hehe, okay memandangkan tak tau nak tulis ape. Ape kata Dina cerita je pasal
"Yang lepas tu lepas lah". Okeh-okeh?? Mula-mula Dina nak tanya ni, korang pernah tak rasa tak kuat untuk melalui ujian yang menimpa korang? Err mesti pernah kan? So, kalau korang rasa centu Dina ada three solutions. Senang ajek,

1) Berdoalah kepada yang Maha Mengetahui iaitu Allah S.W.T. Mohon lah petunjuk dari-Nya. Mohon lah Dia tunjukkan jalan yang benar buat diri mu. Mohon lah kekuatan dari-Nya untuk melalui ujian yang juga datang dari-Nya. Insya-Allah doa mu bakal di makbul kan.

2) Said this to your self :
"Wahai diri yang lemah dan kerdil disisi Allah, kuatkan lah semangat mu! Yang lepas tu lepaskan lah. Sama lah macam perasaan tu. Lepaskan lah perasaan itu wahai diri. Walau pun mungkin engkau rasa engkau adalah orang yang paling terluka. Tapi engkau salah wahai diri, sememangnya engkau tak. Masih ada orang yang lebih terluka dari diri mu. Wahai diri, ini adalah ujian dari Allah s.w.t. Selagi dia memberi engkau ujian, bersyukurlah kerana itu tanda Allah masih sayangkan engkau. Kuatkan lah iman untuk melalui ujian-Nya ini Wahai Diri! Sesungguhnya Allah menguji kita kerana Dia tahu kita boleh laluinya."

3) Berusaha sedaya-upaya untuk menyelesaikan/melalui masalah itu dengan sabar dan tabah.

Try la! Dina suggest ajek. Sebab Dina pon pernah buat camni.
Okay lah bye sayang-sayangku. Assalamualaikum. Panjang umur jumpe lagi di lain entry :]

No comments:

Post a Comment