Sunday, January 2, 2011

Grandma & Grandpa Story :)

My Big Family :)
Assalamualaikum
Kepada Seluruh Muslimin & Muslimat..

Hidup ini kadang GEMBIRA :)
Tapi kadang ia SEDIH :(
Itulah dugaan hidup..

Dapat belajar di oversea pada kadar umur yang rendah,mungkin agak ISTIMEWA &
MENGGEMBIRAKAN.Tetapi harus meniggalkan datuk & nenek bersendirian mungkin agak SUKAR,dan ia juga amat MENYEDIHKAN.

Anak sulungnya pergi ke luar negera kerana mengikut suami bekerja,dan kerana dia mengikut suaminya bekerja anak-anaknya ( 3 orang ) juga harus dibawa bersama,iaitu cucu-cucunya.

Anak keduanya,hanya seorang suri rumah dan suaminya hanya bekerja berdekatan.Jadi,dapatlah ia menatap wajah ibu & bapanya setiap hari.Dia lah yang dapat menemani ibu & bapanya sepanjang kakak sulungnya di luar negara.Dia mempunyai 2 orang cahaya mata yang juga cucu-cucunya.

Anak ketiganya pula,seorang lelaki.Dia juga tidak bekerja berjauhan,hanya bekerja membantu ibunya.Dengan itu,dia juga dapat menemani ibu & bapanya bersama kakak keduanya sepanjang kakak sulungnya di luar negara.

Anak keempatnya pula,seorang perempuan yang telah menyambung pelajaran ( Degree ) di UitM Seri Iskandar,baru-baru ini,dengan course Buisness Economics.Dia hanya dapat menemani ibu & bapanya pada hari yang dia dapat cuti.

Anak bongsunya pula, telah menyambung pelajaran ( Diploma ) di UitM Dungun dengan mengambil course Hotel Catering.Begitu juga dengan anak bongsunya ini,hanya dapat menemani ibu & bapanya sekiranya ada cuti.

Kesimpulannya hanya anak ke2 & 3 sahaja yg akn sering menemani ibu & bapanya :'( DH

No comments:

Post a Comment