Saturday, May 30, 2015

Sementara

To be honest, I'm scared of being happy.
TOO HAPPY I mean. I'm scared. Sebab orang kata ;
"Jangan dok seronok lebih, satgi takut teriak lebih."

Jujur Aku Takut.

Maybe that sounds pretty weird. 
Tapi sungguh aku takut untuk rasa bahagia. 
Aku takut kalau rasa bahagia tu ditarik balik dengan pantas. 
Sebab aku tau rasa bahagia tu mungkin hanya sementara.

Tapi, hang lupa ka Irdina? Lupa ka yg dunia ni pon sementara.
Sebab tu aku ajar diri untuk "value the moment", hargai setiap masa
dengan orang-orang yang boleh buat aku bahagia. 

Sebab at the end of the day, mmg semua tu akan ditarik balik.
Tapi, kalau tujuan aku dengan orang-orang yang aku sayang sama kat dunia ni.
Iaitu mencari keredhaanNYA.

Doa-doa ja lah, bahagia tu akan kekal abadi di Syurga sana.
Semoga kita semua jumpa kat "sana" nnti! 

Sebab ada dua jenis kasih-sayang yang dengan izinNYA takkan kecewa kan kita.
Senang cerita, takdak nak frust-frutst lah. Heartbroken bagai.
Nk tau kasih-sayang mcm mana?

1) Kasih sayang kepada Yang Maha Pencipta, al-Khaliq
2) Kasih sayang hanya kerana Dia,

//Wallahualam//Weeee lama tk update blog.//Thanks to Ika sbb ingatkan kewujudan blog ni//
//Just a short entry this time. Till next time then!//

No comments:

Post a Comment